מה זה אוטומציה עסקית?
בסביבה העסקית המהירה של היום, חברות מחפשות כל הזמן דרכים לשפר את הפעילות ולהגדיל את השורה התחתונה. אוטומציה היא פתרון מצויין למטרה זו, באפשרותה לשפר את חווית הלקוח, להגביר את היעילות ולהישאר לפני המתחרים.
משימות נפוצות שניתן לבצע בצורה אוטומטית:
-
ניהול תהליכים עסקיים
-
שירות לקוחות
-
גבייה ותשלומים
-
הזנת נתונים
-
תיוק קבצים
-
ניהול רשימות תפוצה
-
שליחת מיילים
-
תזמון פגישות
-
עדכונים פנים ארגוניים
ועוד
איך אוטומציה עסקית עוזרת לייעל תהליכי עבודה, להגביר רווחיות והוסיף שמחה?
-
שיפור שירות הלקוחות
-
ייעול תהליכים תפעוליים בעבודה
-
שיפור התקשורת הארגונית
-
אוֹטוֹמָטִיות בתהליכים עסקיים
-
אוטומציה בקידום ופרסום העסק
-
רווחיות עסקית
-
שיפור שירות לקוחות
בכל עסק, ניהול השירות מהווה חלק נכבד בתפעול אשר עבורו מוקדש זמן רב וכוח אדם.
לאוטומציה עסקית, חשיבות רבה בכל הנוגע לניהול שירות הלקוחות.
לקוחות פוטנציאליים מודעים לשפע בבחירה בין ספקי השירותים ובלחיצת כפתור עומד לרשותם מבחר רב ומגוון. לכן נוחות שימוש וחווית משתמש טובה, לצד שירות שיפתה אותם לחזור שוב ושוב ולהנות דווקא מהשירות שלנו כל כך חשובים.
מענה מהיר, מדויק וזמין, מאפשר לנו לעמוד בתחרות ולשמור על הלקוחות נאמנים לעסק.
כלי אוטומציה נכונים יכולים לעזור לעסק להגיב לצרכי הלקוחות, להעביר מסרים שיווקיים ממוקדים ומותאמים ללקוחות ובכך, להגדיל את הרווחיות.
אוטומציה לתהליכים עסקיים יכולה להסתנכרן ולהיטמע בכל מערכת בעסק שלך, לשמור על קשר עם הלקוחות ולקיים שימור לקוחות חכם.
-
יעול תהליכים תפעוליים בעבודה
כל עסק מורכב מתהליכים עסקיים תפעוליים שמטרתם לגרום לעסק "לזרום" ולספק את השירות, המוצר או המטרה שלשמה הוא הוקם.
מערכות אוטומציה המתוכננות ונבנות בקפידה, מספקות מענה מותאם לכל פעולה או צורך ומאפשרות לתהליכים לעבוד בכוחות עצמם. באמצעות הפחתה משמעותית של עבודה ידנית, גדלה הפרודוקטיביות והיעילות.
כתוצאה מכך משתחרר זמן רב ומשאבים המאפשרים להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר .
ניתן לבצע תהליכים אוטומטיים במערכת מסוימת או לחבר מספר מערכות אותן מתפעלים במערכת מרכזית.
אפשר לחלק את תחומי המומחיות באוטומציה עסקית לארבעה תחומים עיקריים:
-
שיווק
-
מכירות
-
שירות לקוחות
-
תפעול
-
שיפור תקשורת הארגונית
בעזרת ריכוז מקורות המידע וערוצי התקשורת, אוטומציה עסקית מקלה על העובדים לשתף פעולה ולתקשר ביניהם. אוטומציה של זרימת המידע בין המחלקות והצוותים, מול ספקים ממזערת את הסיכון לטעות אנוש.
התוצאה היא סביבת עבודה מאורגנת ויעילה יותר, בה העובדים יכולים לקדם את השגת מטרות העסק עם הרבה פחות לחץ.
-
אוֹטוֹמָטִיות בתהליכים עסקיים
אחד היתרונות המרכזיים של אוטומציה עסקית הוא היכולת לבצע משימות באופן אוטומטי, ללא צורך בהתערבות ידנית. זה חוסך זמן, מפחית את הסיכון לטעויות אנוש ומוביל להגברת היעילות ושיפור הביצועים.
יתר על כן, אוטומציה עסקית גם מאפשרת לעסקים להרחיב את הפעילות שלהם ביתר קלות, שכן, הפיכת משימות שגרתיות לאוטומטיות משחררת משאבים לגדילה.
-
אוטומציה בקידום, שיווק ופרסום העסק
על מנת לקדם את העסק שלך וליהנות מיתרונות האוטומציה, חשוב להבין כיצד ניתן להשתמש בה כדי לתמוך ביעדים של העסק. חלק מהדרכים שבהן אוטומציה עסקית יכולה לעזור לקדם את הארגון, כוללות שיפור מעורבות הלקוחות, שיפור המוניטין של המותג והגברת נאמנות הלקוחות.
מחקרים הראו שעסקים שמיישמים אוטומציה בניהול לידים רואים עלייה בהכנסות, באיכות הלידים ובהמרות.
אוטומציה יכולה לבוא לידי ביטוי בהיבטים שונים של שיווק העסק:
-
שיווק ברשתות חברתיות
-
שיווק במייל
-
שיווק בהודעות
-
טיפוח לידים
-
טיפוח לידים
-
פעילות באתר
-
ניהול CRM
-
רווחיות עסקית
בשורה התחתונה, המטרה של אוטומציה עסקית היא להגדיל את הרווחיות. קבלת החלטות מבוססת על מידע בזמן אמת מסייעת לייעול תהליכים, תגובתיות מהירה, דיוק והפחתת הסיכון לטעויות אנוש, לצד פינוי זמן ומשאבים לגדילה.
איך עובדת אוטומציה עסקית?
אוטומציה עסקית מורכבת מ-3 שלבים :
-
טריגרים – הטריגרים הם למעשה האירוע הראשון שקורה וגורם לאוטומציה להתעורר לפעולה.
(השארת פרטים, רכישה, קבלת מייל, פתיחת משימה, לחיצה על כפתור ועוד).
-
פעולות – אלו הפעולות שאנחנו רוצים שיתבצעו אחרי שהטריגר הופעל.
-
תנאים – אלו פילטרים והכוונות בתהליך, המנתבים את האוטומציה למסלול מסוים או אחר.
לדוגמה-
שיווק אוטומטי שיודע לשלוח את המסר הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון.
טופס המגיע מלקוח מתוייק אוטומטית והצוות מעודכן במשימה.
לסיכום, אוטומציה עסקית היא כלי חיוני לכל עסק אן ארגון המבקשים לשפר ולהגדיל את הפעילות.
גם בעסק שלכם אוטומציה יכולה לחזק את הפעילות, לחסוך בזמן ומשאבים.
לקביעת פגישה לחצו כאן